VECKA37

BEBISEN I MAGEN: Den här veckan räknas bebisen som fullgången. Den ökar fortfarande lite i vikt men växer inte så mycket på längden. Bebisens koordination är så pass utvecklad nu att den kan gripa saker med fingrarna och om man skulle lysa med en stark lampa mot magen kan det hända att den vänder sig mot ljuset. Bebisen tränar sig inför förlossningen genom att dra in och trycka ut fostervatten genom lungorna. Den samlar också näring i organen för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu.
 
VÄGER CA: 2,8 - 3 KILO
LÄNGD: 47-48 CM
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

har följt dig varje dag sedan graviditeten blrjade och långt innan dess. jag önskar dig verkligen lycka till med ditt kommande lilla flicka. ta väl hand om henne och låt i massa komma utvägen för dig. jag vet att du är stark för jag vet innan vad du gått igenom. du har mognat något fruktansvärt sedan du blev gravid och det tycker jag är jättekul att se! jag har en känsla av att hon tittar ut vilken dag som helst nu! lycka till med allt! visa alla som tryckt ner dig där ute hur bra du kommer bli nu med bebisen. kram på dig!:)

2012-08-31 @ 13:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0