ATT VARA GRAVID SOM 15..

TILL.. 16 ÅR OCH MAMMA!
HUR DET KÄNNS? HUR FOLK REAGERAR? HUR DU MÅR? HUR ALLTING BLIVIT UNDER DESSA MÅNADER?
 
jooo.. jag upptäckte min graviditet den 26 januari, alltså för 5 månadersedan, hela 152 dagar sedan jag fick reda på det. tiden flyger fram ellerhur? de första 3 månaderna va ganska tuffa, men nu ser jag framåt och det känns bra nu. okej, vissa dagar hälsar ju mina gravidhormoner på, och de är mindre roligt. då vill man bara sitta och gråta och det känns som om man är ensamast i hela världen! men men, det löser sig alltid, absolut! den 18 mars, dagen då en kille jag va väldigt kär i lämnade mig, så valde jag att släppa bomben om min graviditet, jag mådde redan så förbannat sämst och trodde han skulle hjälpa mig uppåt, men har nu i efterhand förstått vem han är. ha-ha, så retfullt att jag ska bli kär i alla puckon? ;) men men,jag avslöjade graviditeten sent på söndagkvällen. folk skrev grattis och de va posetiva. men endån så kände jag mig så ensam, måndagen gick ut på att springa till toan ett X antal gånger för att gråta! allt kändes så hopplöst, och under dagen så kom fler och fler elaka kommentarer, folk glodde på mig som om de aldrig sett en människa förut.. usch! det va jobbigt, men jag klarade det? efter ett par veckor med folks blickar och viskande så kom jag över det, brydde mig inte längre. kändes bara kul! nu känns allt toppen! jag behöver ingen pojkvän som finns där och stöttar, har en snäll mamma som finns där och tröstar mig, min pappa är med underbar, hela min familj! underbara vänner osv! utan dom, usch då hade jag inte stått här idag!
går in i trimester 3 nu på fredag. nu mår man oftast bättre säger alla, vilket jag hoppaaaaasss på! okej, jag har mått super nu under andra trimstern oxå, men men :) det är sommar, vill inte må dåligt då! :)
mycket har förändrats på dessa månaderna. jag har tagit mera ansvar, och blivit mkt mognare. ja, det är en del ansvar man måste ta som förälder! synd att vissa bara tror att det är att föda ut dom sen är allt chill.. det är MYCKET som behövs göras! ska försöka fixa ihop alla bebigrejerna innan sommaren är över iallafall!
HOPPPAASS det blir ullared efter sommaren oxå, så jag kan köpa det sista. men men, allting löser sig. och jag är lycklig & stolt över min bebismage!
nu ska jag nog gå och lägga mig, hoppas något va vettigt av det jag skrev iallafall?
ha det superduper, och kommentera gärna om du har frågor :)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Amanda

Helloj :) Jag antar att du fått frågan förut men jag hittade inget svar på bloggen (eller så såg jag den inte? Haha) men när du såg att du var gravid, vad gjorde så att du bestämde att du behöll barnet? :) Är enormt nyfiken! :)
kram och lycka till!

2012-06-27 @ 01:08:24
Postat av: iingetnaamn ♥ 17 & gravid

du ÄR stark (:

jag ska också till ullared innan min bebis kommer, hihi (:

2012-06-27 @ 13:06:50
URL: http://iingetnaamn.blogg.se
Postat av: Sanna Svensson

Jag blir så stolt på någotvis när jag läser din blogg!
Att du vågar behålla barnet och "sticka ut ur mängden" utav alla ungdomar. Lite avundsjuk är jag allt, vill också skaffa en! Men väntar tills jag gått ur gymnasiet, bara 1 år kvar ;)!
Men all lycka till dig och din lilla flicka i magen!

2012-06-27 @ 13:44:46
Postat av: a

Åh du är för underbar, började gråta när jag läste! <3 starka tjej!

2012-06-27 @ 17:08:46
URL: http://nattstad.se/pimm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0