SVAR

amanda sandell: kan inte du rabbla upp de saker du kommer på som man måste ha till barnet? allt från spjälsäng till nappar.
och bra sidor man kan hitta bra saker på, + tips på bra märken på barnvagn och bilbarnstol osv? :D
svar: hejhej, jadu. det är inte så himla mycket man behöver. men tex.
- spjälsäng & sängkläder dit.
- skötbord (inget måste, utan man kan ju byta blöja nästan vart som)
- vagn, dom märkerna jag tycker om är brio&emmaljunga. jag har själv en brio, begagnad som jag ska ha till bebis första 5-6 månaderna.
- kläder till bebben såklart, bodysar, byxor, strumpor, overall nu till vintern kanske? mössor, osv.
babygym och såna finuliga saker är smarta att ha.
blöjor, babyolja att ha i badbaljan till bebis när den behövs badas, magdroppar som man ger direkt från födseln, finns att köpa på apoteket.
haha asså, jag vet inte vad jag mer ska skriva. jag har köpt såååå mkt att jag inte ens fick med hälften här :(
men hoppas det hjälpte något iallafall och alla köper ju olika grejer men detta är typ det jag har, + en massa mer....
bra sidor har jag absolut ingen aning om.. haha men men! :)
 
johanna ljungdahl: drömde häromnatten att du födde haha. så jag gick in på din blogg mitt inatten & kollade ifall du fött än men icke :P  så får hoppas det är dags för dig snart :)  när är du beräknad nu igen?
svar: haha, häääftigt. då är du 3 personen som drömt om mig när jag fött.. hahah undra vad de betyder??
enligt "sista mensen" så är det bf på fredag, 28septemeber. men enligt ultraljudet så sa hon oktober, 2. :)
 
emelie: Hej! Känner igen mig i packningen, just nu är de bara mamma (som ska med på förlossningen) som ha packat bebiskläder/saker. Till oss ha vi nog inte packat något alls och jag går in i vecka 35 idag. Tycker de är jätte svårt att komma på vad som ska med och andras listor tycker jag bara att dom packa ner onödiga saker xD haha.
svar: haha nej jag kände detsamma, jag har nog packat min bbväska ca 5 gånger nu.. men nu är iallafall bebis väska klar, min väska har jag bara kastat ner typ schampo, tandborste, tandkräm, och sånt vettigt, kläder till mig själv kastar jag nog i sista minut! hahah! ja visst, håller med, vissa packar sååå mkt onödigt, men men =D
 
louise svar på "svar till anna inlägget": Jag känner igen mig där, jag åt väldigt mycket sötsaker & godis när jag var yngre, men numera äter jag det knappast och mår illa bara jag trycker i mig det ibland. :)
svar: ja eller hur! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0