ersättning SVAR

Johanna L- Althea hade oxå NAN 1 och hon blev oxå dålig i magen. Och nu kör vi på baby sempers och nu är hennes mage perfekt. :).
svar: värst vad alla bebisar får ont i magen av NAN 1.. jag har ju endå gett luna ersättning i snart två veckor, men det är samma visa fortfarande, så det får bli sempers här oxå, se om den är bättre! :)

Linda håkansson- Jag började med sempers ersättning först men Moalie fick sååå ont i magen av den, så då bytte vi till Nan 1 o i början va hon lite lös i magen o så, men det är ju innan magen vant sej eller så, för Luna har väl inte ätit ersättning så länge? :)
svar: jaha, okej ;( hur lång tid tog det för henne innan hon "vant" sig? för luna har snart fått ersättning i två veckor. och det har inte ändrats ett dugg, så tror jag ska prova baby sempers :)!

Sandra- Det finns en dom heter PRO nan 1 och den ska tydligen vara skonsammare mot magen. Min dotter som är 6 veckor äter det och har inga problem med magen. Men sen är det ju olika från barn till barn såklart! :) men om det inte är PRO nan du har så testa den, om det inte funkar så kanske du ska byta till baby semp och se om det funkar bättre för henne.
svar: ja, det har jag oxå hört. ja det är ju så knepigt :p jag får testa och se hur det går! :)  

Mia- Nan1 funkade inte för oss, Novalie fick jätteont i magen och kräktes efter varje måltid...vi bytte till baby semp 1 och den är enligt mig mycket bättre, MEN Nan ska vara skonsammare för magen...jag tror att det är så att hennes mage reagerar eftersom hon inte är van, det är så med allt, när man börjar med ersättning, gröt, pure osv. Dom kan få ont i magen, bli hårda i magen, lösa i magen you name it!
Så du ska se att det blir bättre när hon får vänja sig lite :)
svar: så reagerar luna oxå på nan 1, hon kräks jättemkt efter varje måltid och är jättelös i magen.
ja, eller hur.. du har rätt :) jajemen! :)

TACK FÖR SVAREN <3


Kommentarer
Postat av: Linda Håkansson

Det blev bättre efter några veckor, det tar ju lite tid innan dom små magarna vänjer sej så att säga :) läste att L kräktes mycket med, det gjorde M av allt också vilken ersättning, puré, gröt osv som helst. Dom flesta slutar ju kräkas efter 6 månader, Moalie slutade med det ungefär när hon va 11 månader, så det är ju väldigt olika. Hoppas lilla magen blir bättre iaf! :)

2012-11-18 @ 19:14:57
Postat av: tuvasmadre

Min dotter var komjölkallergiker, spy o skrik i veckor tills vi fick Althera att testa gratis från bvc, det kan du fråga efter (: sen på recept om det blev bättre, och det är inte alls dyrt som folk säger. 12 burkar för 120kr är nästan gratis (:

2012-11-21 @ 13:57:09
URL: http://emelieo.blogg.se
Postat av: Amanda 16år och blivande 2barnsmamma

prova NAN 1 pro
De flesta barn får ont och blir dåliga i magen och spyr som fontäner av ersättning men det brukar gå över efter ett tag.
Sempers var skit kasst för jonathan iaf :P

2012-11-22 @ 18:06:49
URL: http://rosaaelefant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0