LAKTOS.

 
 
detta suger, haha. satt förut och funderade på vad jag behöver handla i affären... och nu måste jag börja handla laktosfriaprodukter oxå, haha fyyyy... liksom smör, mjölk, yoggi, keso osv.. och sen kom jagpå en sak, det är ju mjölk i choklad :( jag som äääälskar choklad... HAHAH.. ledsen tjej.. men har ätit laktosfriaprodukter i snart 3 dagar, och jag känner mig bättre i magen. och jag mår inte illa, inte lika ofta som förut iallafall.
jahopp, ska fortsätta leta lite på internet om vad man inte får äta eller ej, ja jag vet, mjölkprodukter, men vilka produkter är de mjölk i dååå?.. hehe, ha det bra.

Kommentarer
Postat av: oxå laktosintolerant

Hej! Ost brukar man kunna äta då det finns en sån liten mängd mjölk i öst. Men är självklart olika för alla.
Becels smör är laktosfri :D och enl mig är valios produkter godare än arlas :)

2012-11-29 @ 12:50:47
Postat av: Annie ;)

hej! jag kom på en sak, vet inte om någon nämnt det innan, men jag är faktiskt lite av en brony, och Luna heter en pony från my little pony som är lilla syster till prinsessan :) bara en liten rolig sak xD

2012-11-29 @ 13:01:16
URL: http://anotherordinarygirl.blogg.se
Postat av: Ebba

Om du gillar det så finns det mörk choklad (över 75% eller ngt sådant) som är mjölkfritt! :)

2012-11-29 @ 13:47:26
URL: http://cutething.blogg.se
Postat av: Elin

Laktos och mjölk är inte riktigt samma. Laktos är en sak och mjölkprotein en annan, vanligt att det blandas ihop :). Så är de bara laktos du är känslig för är det inte allt som innehåller mjölk. Och vill du någon gång äta nått med laktos i finns det tabletter att köpa som funkar bra :)

2012-11-29 @ 15:55:32
Postat av: Amanda

Hej! Jag har varit laktosintolerant i ca 7 år, och visst, det är olika för alla, men om du sköter kosten bra, så borde du klara en liten mängd laktos, som tillexempel choklad :)

2012-11-29 @ 20:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0